Full service internetmarketing

In verbinding blijven in een hybride werkomgeving

Wat als je nu alles wat er op je pad komt kunt zien als iets waarvan je kunt leren en kunt groeien? Je kunt niet kiezen wat je overkomt, maar wel hoe je ermee omgaat. Zo wordt het hybride werken waarschijnlijk de nieuwe norm. Hoe wil jij daar zelf mee omgaan? Hoe blijf je in verbinding met je collega’s? Hoe kun je in deze tijden goed voor jezelf zorgen? Deze training helpt je om weer de regie te pakken over je eigen werkritme en niet te vergeten je werkplezier.

Locatie Tijdstip Deze training is gratis
Online 15 oktober 2021 VOL
Online 18 november 2021 VOL
Online 10 december 2021 Nog 4 plekken beschikbaar

Wat leer ik

Aan het einde van deze trainingsdag heb je:                                  

  • inzicht in welke kansen en uitdagingen hybride werken biedt voor jou als medewerker;
  • ervaren hoe je met de groeimindset eigen verantwoordelijkheid kunt nemen;
  • ervaren hoe eenvoudige oefeningen kunnen zorgen voor persoonlijke balans;
  • inzicht in hoe je ook op afstand in verbinding kunt blijven met collega’s;
  • handvatten om je werkplezier te vergroten binnen een hybride werksituatie;
  • een persoonlijk stappenplan om je eigen, ideale werkritme vorm te geven.

Wij creëren een veilige omgeving waarin deelnemers eigen praktijksituaties in kunnen brengen, met elkaar kunnen sparren over de inhoud van de training én over ieders individuele (werk)situatie. Hierbij gaan wij uit van het eigen persoonlijke, ervaringsgerichte proces: als je bij jezelf bewustwording creëert, dan ontstaat er ruimte voor verandering.

Inhoud

In de ochtend verkennen we allereerst waar je tegenaan loopt in de nieuwe werksituatie van het hybride werken. Daarbij kijken we naar het ervaren van verbondenheid met je collega’s en de organisatie, het vinden van een nieuw werkritme, het ervaren van werkgeluk en het goed voor jezelf zorgen. We schenken bewust aandacht aan de de verschillende fases die mensen doorlopen in het doormaken van (intense) veranderingen (verandercurve van Kübler-Ross). Door te herkennen waar je staat in je veranderingsproces, kun je beter in kaart brengen wat je nodig hebt in situaties waar je geen invloed op hebt en hoe je wat wel binnen je bereik ligt positief kunt beïnvloeden.

In het tweede gedeelte van de dag nemen we je mee in de groeimindset als middel om die gewenste verandering te realiseren. Zodat je handvatten krijgt om bewust verantwoordelijkheid te nemen voor je eigen doen en laten en (weer) regie te ervaren. Dat doen we aan de hand van verschillende interactieve oefeningen met als doel dat je na afloop van de training heldere (zelfzorg)middelen in handen hebt waarmee je de verbinding met anderen en met jezelf kunt versterken en bewuste keuzes kunt maken in je dagelijks (werk)leven. Keuzes die leiden tot meer vitaliteit, verbinding en voldoening.

Tot slot breng je je leerervaringen samen in een persoonlijk stappenplan naar jouw ideale hybride werksituatie.

Voor wie

Vraag jij je weleens af of het mogelijk is om met meer energie, plezier en in verbinding met collega’s en jezelf te werken in een hybride werkomgeving? Dan is deze training geschikt voor jou. In een dag ga je in kaart brengen hoe jij jouw ideale hybride werksituatie zo kunt vormgeven, dat die voor jóu werkt.

Je kunt gratis deelnemen aan de training In verbinding blijven in een hybride werkomgeving als je werkt bij de Rijksoverheid en onder de cao Rijk valt. Of je nu bijvoorbeeld aan de weg werkt of secretaresse bent, wij ondersteunen je graag!

Trainers

De training wordt gegeven door trainers van ons partnerbureau GROWEVERYDAY. We stellen ze graag even aan je voor! 

Kirsten van den Berg


Trainingen met Kirsten kenmerken zich door de persoonlijke insteek, een aanstekelijk enthousiasme en de verbinding die de deelnemers ervaren. Naast trainer voor GROWEVERYDAY is Kirsten werkzaam als zelfstandig communicatieadviseur, werkte ze al voor de coronacrisis in een hybride werkomgeving en is zij vanuit haar eigen bedrijf Podium voor je hart werkzaam als coach, trainer en meditatiedocent. Zo brengt zij verschillende werelden en disciplines samen, en weet die te vertalen naar inspirerende trainingen waar naast praktische middelen en een veilige leeromgeving ook de humor niet zal ontbreken.

Iris Visser


Met een achtergrond in sociaal culturele antropologie en digitaal bewustzijn werkt Iris aan bewustwording van de digitale cultuur die wij samen creëren. Dit doet zij door het gesprek aan te gaan over de huidige werkwijzen, bereikbaarheid en digitale gewoonten. Een gezonde digitale balans is méér dan een fijne werk-privé balans. Het gaat bijvoorbeeld ook over beweging integreren in je werkdag en je ogen en brein fit houden. Met een passie voor wandelen en yoga (bewustzijn in beweging) neemt Iris je mee op pad naar een digitale cultuur die staat voor verbinding in plaats van bereikbaarheid. Hierbij inspireert zij met praktische middelen en werkwijzen waarmee je minder beeldscherm en meer dynamiek en contact in je (thuis)werkdag brengt.

Over GROWEVERYDAY
GROWEVERYDAY is een initiatief van The Pure Family. Een familiebedrijf met meer dan 10 jaar ervaring op het gebied van werkleven, zingeving en innerlijke groei. Als sociale onderneming geloven wij in een Nederland waarin iedereen kan werken vanuit een gevoel van voldoening, vitaliteit en verbinding. Meer weten >

Ervaringen

Benieuwd naar ervaringen van deelnemers die eerder een training bij GROWEVERYDAY hebben gevolgd. Lees de reviews hieronder:

Aysin Cav / Manager Reisdocumenten & Systemen bij Rijksdienst voor Identiteitsgegevens (RvIG):

‘Deze cursus geeft je bewustwording en inzicht in je contact met mensen en het herkennen van je eigen patronen/gedachten die je wel en niet helpen. De tijd vloog voorbij en ik ervaarde tijdens de cursus een gevoel van rust en aanwezigheid!’

 Sam / Planning Engineer 

‘Ik ben me vooral bewuster geworden van mijn eigen gevoelens en gedrag. Dat ik zelf mijn leven bepaal, zowel werk als privé.’

Petra Drijver / Communicatie-adviseur Werving & Selectie DUO:

‘Is deze cursus iets voor mij, of is het te zweverig? Dat was de vraag die ik mezelf stelde voor ik deelnam. Ik ben blij dat ik ervoor ging, want het was uiteindelijk een zeer positieve ervaring.'

Kosten

De training is voor jou als medewerker bij de Rijksoverheid gratis. A+O fonds Rijk betaalt de kosten en rekent erop dat jij bij alle trainingsdagen aanwezig bent. Reiskosten worden niet door ons vergoed.

Ben je verhinderd en kun je dus niet deelnemen aan de training? Probeer een vervanger te regelen. Misschien heeft een collega wel interesse? Kun je niemand vinden die in jouw plaats zou willen gaan, geef dit dan zo snel mogelijk aan ons door via info@werkenaanjouwtoekomst.nl. Dan kunnen wij de trainingsplek nog aan iemand anders aanbieden.

Meld je je korter dan twee weken voor de startdatum van de training af? Dan zijn we helaas genoodzaakt je € 50,- administratiekosten in rekening te brengen.

Locaties

Vanaf januari (2022) gaan we weer op locatie trainen. Als we in het nieuwe jaar door omstandigheden toch online moeten blijven trainen i.p.v. op locatie, zullen we alle deelnemers hierover informeren. De trainingsdata blijven dan wel gewoon hetzelfde.

De tijden van de online training zijn: 09.30 - 16.30 uur.

De tijden van de training op locatie zijn: 09.30 - 16.30 uur.

Contact

Voor meer informatie kun je contact opnemen met het team van Werken aan jouw toekomst via: info@werkenaanjouwtoekomst.nl.

Lid worden

Werken aan jouw Toekomst van het A+O fonds Rijk is opgezet op initiatief van de vakbonden binnen de rijksoverheid. Zij willen ervoor zorgen dat jij je werk met plezier doet en uit je loopbaan kunt halen wat je ervan verwacht. Of het nu gaat om je carrière, een veilige en leuke werkplek of opleidingen om jezelf te kunnen ontwikkelen. Benieuwd naar hoe vakbonden je verder kunnen ondersteunen? Klik op de onderstaande logo's voor meer informatie, word lid en profiteer van de voordelen.


Rijksvakbonden


CMHF

 

Training In verbinding blijven in een hybride werkomgeving

  •  *



  •  *
  •  *
  •  *
  •  *
  •  *
  •  *
  •  *
  •  
  •  *
  •  
  •  *
  •  *
  •  *